این آزمایش بر روی نمونه ای از موهای فرد که توسط قیچی برداشته میشود ، جهت شناسایی شواهدی مبنی بر استفاده یا سوء استفاده از مواد مخدر ، انجام میشود .

سوء استفاده از مواد مخدر یعنی : استفاده از داروهای تجویزی به روشی که توسط پزشک تجویز نمی شود یا استفاده از مواد قانونی به روشی ناسالم است.

 

آزمایش چه چیزی را اندازه گیری میکند ؟

آزمایشات مواد مخدر روی فولیکول مو، داروها یا متابولیت های دارویی را در نمونه ای از مو شناسایی می کند.

هنگامی که یک مواد مصرف می شود، وارد جریان خون می شود و در سراسر بدن حرکت می کند. همانطور که مواد در بدن تجزیه می شود، مواد و متابولیت های مواد از طریق فولیکول مو، غدد عرق و غدد چربی روی پوست سر وارد هسته مو می شوند. موادها و متابولیت‌های مواد در طول رشد مو در مو باقی می‌مانند که هر ماه با سرعت حدود نیم اینچ اتفاق می‌افتد. برخی از متابولیت های مواد به ملانین، بخشی از فولیکول مو که رنگ مو را تشکیل میدهد ، متصل می شوند.

آزمایش مواد مخدر مو ، نمیتواند ابتلا به مواد مخدر را به صورت فعلی تشخیص دهد ولی میتواند مصرف آن را که هفته ها و یا ماه ها و یا حتی سالها پیش اتفاق اقتاده است را و همچنین الگوی مصرف را به صورت تخمینی گزارش دهد , . البته این نکته هم قابل توجه است که از زمان مصرف مواد ، ۷ تا ۱۰ روز طول میکشد تا مواد وارد مو بشود .

هرچه نمونه ی برداشته شده ، بلند تر باشد ، یا اینکه از نواحی که رشد کمتری دارند، انتخاب شده باشد ، اطلاعات زمانی بیشتری در اختیار قرار میدهد . مثلا یک نمونه استاندارد ۱.۵ اینچی از پوست سر ، اطلاعاتس در مورد حدود ۹۰ روز را در اختیار قرار میدهد.

 

موادی که در طی آزمایش مواد مخدر فولیکول مو قابل تشخیص هستند عبارتند از:

 

الکل ، آمفتامین ها ، باربیتورات ها ، بنزودیازپین ها ، کوکایین ، ماری جوآنا ، نیکوتین و کوتینین ،‌ افیونی ها ، فن سیکلیدین PCP

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *